Sunday, February 20, 2011

satu lagi kenangan terindah


Sudah lama aku tak post sesuatu pada blog ini.Disebalik kesibukan kerja, masalah teknikal bila nak upload gambar yang kadang-kala berlaku buat aku give-up...

Apa pun, hari ini aku ingin meluahkan rasa gembira aku yang amat sangat.
Sabtu 19hb Februari 2011 merupakan salah satu hari yang penuh indah dalam hidupku.Setelah lebih 30 tahun tak bertemu kawan sekelas semasa belajar di Sekolah Dato' Jaafar (SDJ) serta guru-guru yang pernah mengajar aku, kami akhirnya dapat bertemu pada malam Gala Dinner sempena jubli emas SDJ.
Meskipun hanya 5 orang sahaja dari kami sekelas yang dapat hadir, namun keceriaan jelas terbayang di wajah masing2.

Aku pada mulanya tidak berhasrat untuk hadir kerana ada majlis perkahwinan anak jiran.namun panggilan telefon dari taukeh Wong Chau membuatkan aku mengubah fikiran.Kata-katanya "hei Sasman, ini sekali dalam 50 tahun punya event tau" membuat aku tersentak seketika.Apatah lagi dah 30 tahun aku tak bertemu dia dan kawan yang lain.....akhirnya ok, Jaafarian, here i come!!

Pada awalnya 6 orang yang telah sah hadir - Wan Tien Kwang, Azman Jamal, Asmadi, Wong Chau dan Tong Tze Tin dan aku, tapi Tze Tin & Asmadi menarik diri kerana ada urusan yang tak dapat dielakkan.
Dan aku agak terkejut & gembira apabila bekas pemain kriket & hoki - Saat Jalil akhirnya muncul.
Meskipun kami cuma berlima, kemeriahan mengatasi angka kerana selain dapat bertemu guru2 yang sememangnya amat kami ingin temui, kami dapat juga berjumpa dengan teman2 lain yang bukan sekelas.

Mrs Lim atau yang kami selalu sebut Mak Lim hadir dengan baju merah. Masih bertenaga & cantik.Mr Harbajan, Guru Besar yang memang begitu terkenal & sinonim d SDJ, turut hadir dan beliau menerima tepukan gemuruh bila setiap kali wajah beliau muncul di layar video.Malahan suasana diluar sewaktu pendaftaran begitu meriah dengan hilai ketawa keseronkan cerita bekas2 pelajar setiapkali bertemu Mr Harbajan. Kami juga dapat bertemu dengan guru subjek Sejarah - Mr Isaac.

Agak terkilan juga guru yang kami ingin temui seperti Mr Ong Eng Sun, tidak muncul dan tiada guru yang mengenali beliau tahu di mana beliau berada.
Cikgu Yunus Simin, telah kembali ke rahmatullah tahun lalu. Manakala Prinsip Akaun, Mr Kwek juga telah meninggal dunia.Apa pun,malam ulangtahun SDJ ke 50 benar2 satu nostalgia yang tidak dapat aku lupakan.......
I Love you SDJ
I Love you Cikgu
I Love you all my friends!!!




3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. mmm..macam pernah ku lihat.. tapi.. dimana yaa?!!..
    chooopppp!! Majlis ni!.. I pon ade u..ahaks! :)

    ReplyDelete
  3. Nyanyi lagu SDJ kat gerai tampoi ramaix 2.tanpa segan tapi bangga malam tu.

    ReplyDelete