Wednesday, June 29, 2011

Hahahahaha


Dah lebih 10 tahun wajib bagi aku memandu memakai kasut.Sebelum ini menggunakan selipar jepun pun boleh.Tak kisah.Kini memandu tanpa memakai kasut akan membuatkan aku rasa tidak selesa.
Aku ni ada 2 jenis kasut.Jika memandu, aku hanya memakai kasut 'casual'.Tanpa tali.Kasut yang bahagian belakang kasut ada extra 'pad' atau 'tapak'. Manakala yang sepasang lagi memang sentiasa dalam kereta.My 'offical shoe'. Aku akan pakai bila ada appointment & ke pejabat tapi bukan untuk memandu.
Kebiasaannya aku akan tukar setelah tiba destinasi.Buka pintu kereta, ambil kasut kedua aku tu, letak di luar dan terus sarung.Ada tikanya aku hanya tukar di dalam kereta.
Nak jadikan cerita, hari ini tiba sahaja di basement parking tempat aku kerja, aku hanya menukar kasut di dalam kereta.Agak gelap sikit kerana kurang cahaya lampu parking di basement meskipun lampu dalam kereta dibuka.Lepas pakai stokin, aku terus sarung.Done! Dengan semangatnya aku terus masuk lift dan ke pejabat.
Setelah hampir 15 minit di pejabat, aku hendak ke bilik air...sewaktu berjalan aku terpandang kasut aku......Terus terhenti langkah kakiku.....apa lagi, terus keluar , masuk lift terus tekan butang ke basement! Tiba di tingkat 4, lift terbuka.Alamak, ada orang nak masuk ke?...Aku terus silangkan kaki kiri aku sembunyikan kasut disebalik kaki kanan....hehehe....tapi mujur tiada siapa...apa lagi, buka saja pintu lift basement, tanpa toleh kiri kanan aku terus menuju ke kereta...phewww...rindu aku sekejap dgn kasut hitam aku....hahahahahaha...

No comments:

Post a Comment